Snart Jul

Jag vet inte varför men jag har ingen julkänsla. Jag tycker bara att det är jobbigt. Det är så mycket måsten. Hinna julhandla och värsta av allt........vad ska man köpa i julklapp. J, T och M har vi köpt lite till men Sus har inte fått nån klapp ännu. Hon vet inte heller vad hon vill ha. Man vill ju köpa åtminstonde 1 ordentlig julklapp. Sus ska ju inte ens vara hemma över julen. Hon åker till sin pappa över julen. Vi ska fira jul med makens familj hemma hos dom. Jag tar med mig min mamma så hon slipper vara ensam. De enda som e skönt är att man slipper laga maten.  Helst av allt skulle jag vilja lägga pengarna på en utlandsresa till solen. Slippa julstress. Jag har aldrig varit så deprimerad för en jul som  nu. Kanske det beror på allt som hänt det sista halvåret. Och att Sus har haft det svårt med skolan. Vi är så tajta jag och Sus så jag tänker så otroligt mycket på henne när hon mår dåligt och har det svårt. Hon fick i fredag reda på att det blir ett IG i SO:n. Fasen och usch säger jag. Hon hade en uppgift kvar i SO:n och vi satt uppe till kl 2 i lördags natt för att göra den klar. Imorgon sätts betygen jag håller en tumme och hoppas verkligen att Sus lärare ändå läser hennes sista uppgift och sätter ett G. Skulle kunna ge vad som helst för det. Jag tycker hon är värd det ialla fall. 

Ja....det var väl allt för nu. Snart är julen här bara snön kommer lysa med sin frånvaro. Når som jag verkligen ser fram emot är nyårsafton. Den ska vi fira ihop med min allra bästa vän M och hennes familj och flera andra. Garanterat humor, garanterat god mat och garanterat gott att dricka. GARANTERAT TREVLIGT!!

Puss puss

Kommentarer
Postat av: Mari

Gumsan upp med humöret. Allt löser sig. Jag e rädd att jag är en del av ditt deppande. Ring om du vill surra... Lavjooo Mari

2008-12-16 @ 10:48:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0